lördag 19 februari 2011

Fortsatt vinter...

Blå skydd till Gullan

Gröna skydd till Patricia
Idag tog sig termometern med viss svårighet upp till ca 10 minusgrader. Från morgonens -29 så var det rena sommarvärmen. Jag gick upp vid halv-åtta och släppte ut hästarna med dubbla täcken. Patricia vill helst ha inga täcken alls så hon fick ha sitt tjocka täcke idag. Hon slapp i alla fall dubbla täcken ;) Gullan har inget emot täcke så hon fick ha dubbla täcken (hon har tunnare täcke än Patricia också).

Så fort butikerna öppnade åkte jag iväg och köpte min efterlängtade ylletröja. Kanonskön (lite stickig, men varm!) och riktigt fin tycker jag. Jag har provat den i kväll ute och den värmer superbra. Ett tips till de som letar varma kläder är alltså att leta bland jaktutrustning. Fleecekläder är förvisso bra, men vill man verkligen att kläderna ska värma ordentligt så är ylle outstanding och det verkar vara mycket intressant inom jakt också. Så för den som fryser, kolla på jaktavdelningen :-)

Efter butiksbesöket åkte jag hem till styvpappa L och åt lunch med honom. Han ska åka en sväng till Berlin framåt våren, något som han säkert kommer uppskatta.

Nu i kväll har jag provat de nya benskydden på hästarna. Jisses vad bra de satt på en gång! Gullan har storlek small, men på bredden skulle hon nästan kunna ha medium. Den storleken skulle dock bli lite för höga istället, så de här i small blev bra ändå :)

I morgon är det höhämtningsdags igen och jag har varit förbi ladugården idag och rekat vägen. Den verkar vara farbar med släp också, så i morgon är det bara att hänga på transporten och åka och fylla på höförrådet. Jobbigt att vända transporten här hemma bara, men hellre det än att behöva fylla bilen med hö.

Inga kommentarer: