måndag 7 februari 2011

Ont..

Det känns som om jag har passerat igenom stenmangeln som vi hade i barndomshemmet. Den var så tung så den stod kvar från husägaren före oss och fick stå kvar när vi flyttade också(gick inte att rubba). Nu känns det alltså som om jag har blivit manglad i den. Jag lassade hö både lördag och söndag, så det beror på det antagligen. Nu finns i alla fall hö för två veckor hemma och kollegan fick med sig ett större lass i lördags.


Igår åkte jag iväg till det närbelägna ridhuset för att hämta valpvälling åt vår blivande vaffare och hans syskon. Det är scäferutställning där en gång om året och vällingleverantören skulle ställa ut där så då passade jag på att hämta välling samtidigt på order av uppfödaren. Det är lustigt att se att det är exakt samma människor som håller igång inom schäfersvängen nu som det var för 15 år sedan när vi själva ställde ut Hasso (på bilden, vacker va :-) ) Det enda som skiljer då från nu är att alla har blivit 15 år äldre (precis som jag...). Jag träffade lite bekanta från förr vilket är trevligt. Jag träffade även tränaren som jag tränade för med Hasso. Han håller till i krokarna så det skulle kunna vara aktuellt att träna för honom sedan när Örnie blir lite större. Men det är ju om ett ganska långt tag som det blir aktuellt. Först ska han vara med på valpkurs och det får bli dotter K som ska gå på den med Örnie. Jag tror att det kan vara en bra idé.

Inga kommentarer: