tisdag 1 mars 2011

Ytterligare en dag....

Det går sin gilla gång där på jobbet. Idag satt jag och min förprövningskollega och försökte få ihop statistik från förra året i vårt eminenta helt hopplösa ärendehanteringssystem. Jag kan inte förstå att det ska vara så svårt att få detta system att fungera normalt??? Söker man på ett namn t ex. Sven Svensson en gång så kan man få upp kanske fem ärenden. Söker man sedan igen på samma namn med samma stavning så får man plötsligt upp tio ärenden istället??? Jag blir galen!!! Och i detta instabila system skulle vi då försöka få fram statistik som skulle vara korrekt... Vi fick ihop det hyfsat till slut, men helt rätt blev det inte. Men hur många timmar ska man lägga ner på statistik som SJV vill ha? Ännu underligare är det att SJV var den myndighet som bestämde att vi skulle ha detta ärendehanteringssystem eftersom de (ja, just det...DE) skulle kunna ta fram statistik från hela landet. Konstigt att de begär ut statistiken från respektive länsstyrelse då...

Igår putsade jag ordentligt på hästarna i samband med sadelprovningen. Huga vad de fäller nu. Gullan stod som ett ljus i stallgången och njöt av att bli av med lite päls. Hon älskar verkligen att bli pysslad med :) Patricia rör lite mer på sig, och hon blir också lite öm i skinnet under pälsfällningen, men hon tyckte också att det var skönt att bli borstad och ryktad ordentligt. Ikväll ska jag också borsta lite hade jag tänkt :)

Inga kommentarer: