torsdag 24 mars 2011

Dåligt samvete..

Jag missar att uppdatera hela tiden. Det måste ha med våren att göra, för nu har våren kommit äntligen. Snön smälter bort med en väldig fart och kvällarna börjar bli så ljusa att jag ibland hinner ut och rida innan det är kolsvart ute. Så underbart :) Nästa vecka blir det ännu bättre eftersom vi går över till sommartid då!

I tisdags red jag ut barbacka på Gullan. Jag kom på att jag inte har ridit barbacka på hur många år som helst... Uteritten gick bra ändå, och Gullan var nöjd med att bli lite omhändertagen :) Förhoppningsvis smälter snön på ridbanan inom kort också, så att man kan rida lite där också. Det är ett av få ställen där snön fortfarande ligger tjock.

Nu på lördag åker jag och maken norrut för att hämta nya valpen. Jag har funderat på om det inte vore en bra idé att införskaffa hundkorgar till vovvarna så att de kanske föredrar hundkorgarna före sängen. Det kommer bli alldles för trångt med alla hundarna i sängen. Varken jag eller maken kommer få någon bra nattsömn då tror jag. En diskussion med maken om detta fenomen tror jag...

På jobbet rullar allt på som vanligt, det vill säga ganska trögt... Idag upptäckte jag ett ärende som kom in i november förra året, som jag inte tagit tag i ännu. Inte bra! Så det prioriteras upp idag så att det blir gjort. Lite jobbigt när vissa ärenden ramlar nedåt i högen hela tiden. Inte bra alls...

Om det inte blåser storm ikväll så blir det en liten ridtur tror jag. Det svåra är att ta sig ut om man väl har satt sig i soffan hemma efter en lång arbetsdag. Kommer jag ut i stallet på en gång så är det inga problem alls.

2 kommentarer:

Vickan Stickan sa...

Jag föreslår att Gamle Opus fortfarande får ligga i sängen och de andra får ligga i varsin korg.

Sabina Borenius- ronda.blogg.se sa...

Sv: Tusen tack för tipset, jag har beställt från dem nu! Jo Häst och Hundhuset hade men nu har dem slutat sälja den tyvärr :(