torsdag 3 mars 2011

Skåprensning

Nu ikväll ruttnade jag och dotter K på alla burkar vi har samlat på oss i skåpen. Det går av bara farten att diska använda burkar och sedan ställa in dem i skåpet. Inte konstigt att det blir fullt till slut. Så nu är en del burkar placerade i gäststugan inför sommarens röda vinbärsgelé-tillverkning. Resterande burkar får gå till glasåtervinningen.

På jobbet var det väldigt lugnt och tyst idag. Ett gäng var iväg på kurs och några var ute på kontroller, sedan är det ju en del som är på sportlov också. Jag hade den älskade (not...) servicetelefonen idag, men det var inte alltför betungande idag tack och lov.

I helgen åker jag och dotter K till Örnies uppfödare för kontroll av liten puppy :) Det ska bli kul även om det hade varit kul om maken kunde följa med också. Han får dock lov att stanna hemma och ta hand om djuren istället. Han får följa med när vi ska hämta underverket om några veckor. Phu... det blir en pers med tre jyckar, men vi vänjer oss nog snart.

Snart ska jag ut och rykta hästar och sedan är det läggdags för mig tror jag...

Inga kommentarer: