lördag 19 mars 2011

Härlig lördag!

Gullan och dotter K för några år sedan
Vilket strålande väder det var idag :) Vid tolvsnåret körde jag iväg till sadelaffären för att träffa kompis J som skulle prova ut en sadel till sin pålle. Vilken otroligt gosig pålle den bruden har. En häst precis i min smak :) En sån där häst som tillåter hur mycket pussande på mulen som helst... Ååååh såna hästar är så underbara! Att det är en riktigt flott häst gör ju inte saken sämre heller förstås.

Tyvärr blev det ingen sadel som följde med kompis J hem idag, men hon vet i alla fall vad hon ska ha för sadel :)

Härom dagen var jag och dotter K ute och surfade på nätet och hittade Gullans dotter Graffith. Något som störde mig var att hästen hade fått fel namn och i härstamningen stod Dale Haze som pappa. Väldigt tråkigt att de som gjort hemsidan inte hade engagerat sig mer i att skriva rätt. Dale Haze är Gullans pappa och därmed Graffiths morfar och att namnet blev fel (skrivet med ett i där det skulle vara ett a) störde mig ännu mer. Jag var bara tvungen att maila till ridskolan där hästen finns och tala om det. Nu är i alla fall namnet ändrat och så även härstamningen. Graffith har varit en framgångsrik hopphäst och tävlar fortfarande fast som ridskoleponny då. Om man bortser från att Graffith är svart och att Gullan är vit så är de på pricken lika :) Samma huvud, samma blick och samma lite kallblodsaktiga kropp (båda i visst överhull...) Efter att ha tittat på videos på  Graffith tycker jag dock att Gullan har bättre gång. Men det kanske beror på de som rider förstås. Ofta Rids ju ponnys på ponnyvis, med lite kort, trippigt steg.

I morgon blir det då körtävling en sväng som sagt. Höhämtning och ridning står också på programmet. Det blir en bra helg!

Inga kommentarer: