lördag 19 mars 2011

Kom igen nu våren :)

En hel vecka har gått sedan sist. Fy skäms på mig! Det blir så ibland när ärendena packar ihop sig på skrivbordet.

Jag har haft lönesamtal den här veckan. Det är inte så mycket som lovas ut eftersom myndigheten är i sparartagen. Men någon liten slant kan jag hoppas på i alla fall.

Jag har skrivit en massa brev till djurägare den här veckan. Det är sådana ärenden som vi är tvungna att prioritera bort på grund av resursbrist. Hästärendena hamnade på mitt bord och kan handla om hästar utan ligghall, hästar som inte får gå ut t ex. Helt sjukt att man måste prioritera så hårt så att man inte kan åka ut på sånt, men det är så läget är tyvärr.

Jag skickade även ut ett brev angående en alldeles för tung ryttare på en alldeles för liten häst. Kändes lite småskämmigt att skicka med anmälan där det stod att ryttaren vägde 150 kilo... Men, vi skriver nästan allt som sägs, och då kan det bli så. Det är väl inte troligt att människan väger så mycket, men för tung var h*n säkert för en häst av c-ponnystorlek. Tråkigt med uppfattningen att en viss hästras med lätthet bär en person som är alldeles för tung för en annan ras av samma storlek. Vi får väl se om djurägaren ringer och skriker på måndag.

Idag står sadelutprovning på schemat. Kompis J ska prova ut sadel till sin häst och jag och kompis J passar på att förena nytta med nöje :) Det ska bli jättekul att träffa henne igen!

I morgon ska jag åka och titta på en körtävling i närheten. Det ska bli kul :)

1 kommentar:

jossan sa...

SV: Gud så bra skrivet! Jag har svårt att formulera mig ibland men dedär var bara pricken över i:et. Så klockrent!