fredag 3 september 2010

Den lilla svarta...


Det är lustigt att det är lättare att komma ihåg namnet på en häst när man inte kommer ihåg namnet på ägaren :)


Igår var jag ute på en besiktning i mina före detta hemtrakter. Jag träffade då en tjej som jag brukade hoppträna tillsammans med när jag var tonåring. Hon kände igen mig förstås (kul att man inte förändras så mycket...) men kommentaren var rätt kul.


Men, det är ju du ju, du med den där lilla svarta (inte syftande på en liten svart festblåsa för de fina salongerna), just det, Estep hette han ju :-)


Hur många gånger har man inte haft full koll på vad människors hundar eller hästar heter, men när det kommer till vad människan heter så är det helt blankt i huvudet.... Konstigt att det är så. Vi människor måste göra ett mycket mindre intryck på folk än vad våra husdjur gör :)


Vad gäller Estep så är det dock få som inte minns honom när de väl stött på honom någon gång. Han måste haft någon alldeles speciell karisma. Min fina, fina Estep-plätt (miss him...!)

Inga kommentarer: