lördag 25 september 2010

Det är mycket nu...

Så här ser t ex. taket på vår gäststuga ut just nu...
När det började regna in så mycket att vi var tvugna att ställa ut hinkar på golvet insåg vi att det nog var läge att byta ut taket på gäststugan. Snickare är anlitade för att lägga på ny ändspont (det finns inget annat än takspån under tegelpannorna nämligen), och sedan ska de lägga på takpapp på taket. Läkt och plåt kommer jag och maken lägga på till sommaren. Det blir likadan plåt som på stora huset, så det kommer nog bli riktigt fint :)
Idag ska jag iväg och hämta halmpellets på en gård i närheten. Min förra leverantör har nämligen slutat med halmpellets och det tog bara drygt två månader för dem att tala om det för mig... Så hur som helst har jag hyrt ett släp idag för att kunna hämta årets behov av pellets. Varför jag hyr ett släp när jag har en hästtransport kommer jag till i nästa stycke(om styckena behagar att sparas som stycken..).
Ytterligare en sak som ska göras idag är att jag ska hämta ut ett nytt registreringsbevis för hästtransporten. Eftersom transporten står på mamsen innebär det att jag måste ha fullmakt från alla i dödsboet för att kunna hämta ut det rekomenderade brev som innehåller registreringsbeviset. Så utskick till syskon, inväntande av påskrift från syskon, påskrift av styvpappa L och nu kan jag förhoppningsvis hämta ut registreringsbeviset för hästtransporten som då naturligtvis ligger på utlämningsstället i närheten av där mamsen bodde när hon levde... Nu bor jag inte så långt därifrån så det gör inte så mycket för mig. Brorsan däremot fick resa många mil för att hämta ut reket som han skulle ha...
Sedan efter en del strul med ticnet så måste jag hämta ut biljetter till Globen horseshow idag också.
PHU!!!

Inga kommentarer: