måndag 13 september 2010

Är det något förbehållet hästfolk???

Något jag stör mig på är folk/företagare som inte gör som de har lovat. Först var det Hovslagaren som aldrig kom när han skulle. Nu har han dock blivit mycket bättre på att hålla tiden, men han glömmer fortfarande ibland. Hur som helst så har han bättrat sig så mycket att det inte längre stör särskilt mycket om han skulle glömma någon gång (dessutom behöver man inte passa honom utan han tar in hästarna själv och fixar dem).

Sedan var det halmpelletssäckarna som jag beställde sista JUNI!!! Fortfarande har jag inte sett skymten av några säckar, och inte svarar folket på telefonmeddelanden heller. När jag skulle få gödselcontainern tömd tog det också en dryg månad innan de kom. Inte ett ljud då heller! Nu vet jag inte om jag kan förvänta mig att få en leverans snart eller om jag ska köpa halmpellets någon annanstans.

Härom dagen ringde jag veterinären för att få ett recept inringt för avmaskningsmedel. I lördags gick jag till aktuellt apotek. Fanns något recept inringt där??? Nops! Det innebär att jag får ringa och påminna idag då...

Alla dessa episoder har en sak gemensamt. De alla rör hästar och hästfolk på något sätt. Visst det finns andra branscher som strular, men jag tror f*n att hästbranschen slår allt! Hästar är jättekul, men det finns verkligen vissa grejor i hästbranschen som kunde underlätta ens liv ganska väsentligt. Jag är så förbannat trött på att behöva ringa och tjata på folk som faktiskt tar betalt för sina tjänster. Skulle jag kunna vara säker på att jag får det jag beställt inom en rimlig tid så skulle det underlätta rätt ordentligt.

Så, vad ska jag göra idag (utöver att jobba då)? Jo, jag ska ringa veterinären igen och jag ska ringa pelletsleverantören igen!

Inga kommentarer: