fredag 17 september 2010

Friskt vågat, hälften vunnet...

Just nu trivs jag rätt okej på mitt jobb vill jag nog påstå. Trots det så surfar jag ganska ofta runt på jobbsökarsidorna i hopp om att hitta en ny utmaning. Som ni läst förut i bloggen så tycker jag att det kan kännas väl jobbigt att vara myndighetsperson, och den känslan sabbar rätt mycket.

Idag kikade jag som vanligt igenom jobbsidorna på nätet och hittade då ett jobb som jag tror jag ska söka faktiskt. Det handlar delvis om de saker jag gör idag, men då inte på myndighetsnivå. Jobbet verkar spännande och utvecklande med närhet till forskning och utbildning. Ett jobb som verkar kul att testa på helt enkelt :) Jobbet ligger 1 timme hemifrån i nordlig riktning, alltså samma restid som jag har nu (fast nu åker jag söderut istället). Viss del av jobbet kan tänkas möjligt att göra hemifrån eller på tåget till eller från jobbet (om jag skulle få för mig att åka tåg). Hmmm... Ja, jag ska slänga in en ansökan i alla fall, och får jag napp så kan jag ju få en bättre bild av jobbet då :) Om man inte testar så vet man ju inte, så är det ju bara :)


Inga kommentarer: