måndag 27 september 2010

Fint och fint...


Igår bad maken mig att snygga till lite i köket eftersom snickarna ska äta lunch där när de jobbar hos oss. Jag gjorde rent spisen, kaklet vid diskbänken, putsade diskbänken med svinto, torkade ur mikron och torkade av alla bänkar. Jovars, det blev rent och fint för stunden i alla fall. Senare igår kväll kom jag på att jag måste lägga ut trattkantarellerna för torkning. Så nu ligger det kantareller på torkning längs en av bänkarna i köket... Det blev alltså inte så fint och välstädat som var tanken från början. Hoppas inte snickarna har något emot lite svampdoft i köket idag när de äter lunch :-)


Igår efter middagen tog jag och dotter K en sväng med hästarna. Fy, vad det börjar bli mörkt fort nu... vi kom ut strax före halv sju och på vägen hem en halvtimme senare började det redan skymma ordentligt. Fy vad trist!!!

Inga kommentarer: