tisdag 7 september 2010

Ytterligare en dag utan ärendehateringssystem...

Jag undrar vad det är för folk som sitter och tillverkar våra datasystem egentligen. Det går inte att använda systemet idag heller... Varför inte anställa någon riktig programmerare istället för att använda folk som blivit över från omorganisationer. Det verkar som om den enda datakunskapen de har kommer från någon bok modell windows for dummies eller något.
En helt fantastisk förmåga att lösa problem har de också. Om man stänger av datorn på kvällen när man går hem så tar det upp till 40 minuter att starta upp den på morgonen igen. Vi påpekade detta för den sk. supporten... Svaret från dem blev - låt bli att stänga av den då... Öööööh... Jag fick för mig att It-support var en avdelning som ska lösa problem genom att undersöka vad som är fel??? Tydligen inte...
Eftersom det inte går att jobba så bra så tänkte jag ta ut min friskvårdstimme. Jag tänkte åka och köpa nya benskydd till Patricia. Igår kickade hon som en tok när hon hade benskydden på sig. De sitter inte så bra längre (har tänjt ut sig) så det är väl för att de glider ner som gör henne så förbannad. Så de benskydden ska tvättas och sedan bara användas som reserv. Jag funderar på dessa benskydd istället.
259 kr paret kostar de. Jag var rätt sugen på ett par professional choise, men de går på 1500 spänn för två par... Efter en stunds funderande insåg jag dock att det inte finns någon som helst vits med att lägga så mycket pengar på ett märke (för hållbarheten är det ingen större skillnad på normalt). Jisses, och jag som tycker det är så fånigt med folk som köper en gucci-väska för åtskilliga tusenlappar bara för att det är Gucci.... Nu höll jag på att falla i samma "märkes-trans" själv... HUA...!




Inga kommentarer: