tisdag 21 september 2010

Uppdatering..

(Bilden lånad från google)

En liten sammanfattning av helgen då...


I lördags var det ju friidrott med påföljande dundrande huvudvärk. På grund av kylan hade jag stått och spänt mig hela dagen vilket naturligtvis resulterade i en rejäl omgång pannknack. Det tog fram till måndagen innan jag var helt återställd igen.


I söndags var huvudvärken inte lika intensiv längre och kunde motas undan hyggligt med några alvedon. Och varför sitta inne när solen börjar titta fram bakom molnen! Jag och dotter K tog ut hästarna på en längre runda i det fina höstvädret. Vi red åt ett håll som vi inte brukar rida så ofta, men där det finns en lång grusväg med vägbom i ena änden = ingen biltrafik :) Så vi passade på att trava ett par kilometer på vägen och sedan blev det en bit galopp också. Jag trodde inte att Patricia var sugen på galopp (som den travarmärr hon är), men, jo visst (!) sade hon när jag bad henne om galoppen. Inte "rätt" galopp och ett gäng bakutsparkar + ett jättehopp över en vattenpöl gjorde att man satt lite löst däruppe i sadeln, men vad tusan... kul var det, och hästarna fick möjlighet att busa av sig lite också :).


På hemvägen fick vi försöka krångla oss förbi ett större kalhygge vilket inte var helt lätt. Jag får ta mig ut där någon dag och reka så att vi kan hitta en bättre väg genom hygget nästa gång. Jag ska nog hitta någon bra stig som vi kan dela med älgarna.


Igår var det jobbdags igen. Jag fick samtal från trevliga och mindre trevliga djurhållare. Det är jobbigt att inte veta på förhand på vilket humör den som ringer är på innan man svarar. så trött på de djurhållare som inte ens vill lyssna på vad man säger. Man behöver ju inte hålla med alltid... Men tyvärr är det ofta så att den som ringer, redan innan vi svarat i telefonen, är av den uppfattningen att jag (eller någon av mina kollegor) inte vet eller kan någonting när det gäller djur, och då blir det ju lite svårt att ta del av vad vi säger också... Så tröttsamt!!!

Inga kommentarer: