onsdag 25 augusti 2010

stubbåkerdags :)

I förrgår tröskades vår åker (kanske jag redan sagt förresten...). Hur som helst var det dags att provrida den idag (Igår tömkördes hästarna i skogen). Jag hade tänkt att provrida den med båda hästarna, men tyvärr hann jag bara prova den med Patricia (det blev mörkt innan jag hann ut med Gullan). Idag tränade jag min balans och jobbade med att följa rörelsen med hästen bättre än jag gjort förut. Utöver det tränade jag på att ge så små hjälper som möjligt, och att använda tanken istället för att få Patricia åt det håll jag ville. Det är ruskigt läckert att känna att man med "tanken" kan få hästen att förflytta sig till en viss punkt.

Gullan fick en massagestund istället. Oj vad hon gillade det. Hon slutade till och med att mumsa på sitt hö under massagestunden. Och det ska mycket till för att Gullan ska låta bli att äta om hon har mat. Ja, det är när hon har ont i magen i stort sett... Jag var tvungen att kolla så att hon åt som vanligt när jag var klar med knådningen :) Det gjorde hon...

Inga kommentarer: