lördag 28 augusti 2010

Hästtjuv :)

Idag stal jag en ridtur från dotter K.

Först red jag Patricia på stubbåkern en stund. Hon var fin och gjorde sitt bästa. Vi provade att få till en galopp, men det orkade hon inte få till idag, så det provar vi igen så småningom när Patricia fått lite mer muskler.


Efter Patricia tog jag ut Gullan på åkern istället. Hon är rolig att rida, men springer gärna iväg från jobbet. Vi ska prova ett mindre skarpt bett på henne och se om hon känner sig tryggare med det. Hur som helst förstod jag nu varför dotter K alltid sitter stolsits på Gullan. Magen är ju i vägen!!! Men det blir mycket bättre när ytterligare 50 kilo försvunnit från Gulle gulings lekamen. Hur som helst gjorde Gullan också sitt bästa.


Efter ridturerna hade jag persedelvård, det vill säga putsade sadlar och träns. Kände mig jätteduktig faktiskt :)


Dotter J fick en I-pod idag:) Hon blev så glad när jag föreslog det i morse. När jag ändå var på väg till styvpappa L ( för den obligatoriska helglunchen) så svängde jag förbi onoff och köpte en I-pod till dotter J. Nu har hon suttit instängd på sitt rum och laddat ner låtar hela kvällen :)

Inga kommentarer: