måndag 16 augusti 2010

Stekhett och alldeles lagom..


Lördagen den här veckan var näst intill olidlig när det gäller värme. 30 grader i skuggan och så där fuktigt, kvalmigt som bara är hemskt när det är så varmt. Jag åkte och hälsade på styvpappa L och tog med mig lite nyupptagen potatis, några rödbetor och en burk vinbärsgelé till honom. Det uppskattades mycket. Hästarna var inne när jag kom hem på grund av värmen. De var ganska nöjda med det trots att det var mycket varmt i stallet också. Maken och dotter J badade hundarna i trädgårdsslangen så när jag kom hem möttes jag av två fluffiga och väldoftande vovvar.

I går tog vi det lugnt hela dagen. På kvällen grillade vi kycklingfiléer som vi åt med färsk potatis. Oerhört mumsigt. Jag fixade en matlåda som jag tänkte ta med mig till jobbet idag. Tyvärr glömde morgontrötta jag att ta med den till jobbet, så antingen får maken ta med sig den till sitt jobb, eller så försöker jag komma ihåg den imorgon istället.

Efter middagen red jag och dotter K ut med hästarna. Vi tog en lite längre runda denna gång. En runda som tar ungefär en timme. Nyttigt för Gullans mage tänkte jag :) Det var svalt och skönt ute. Det enda som var jobbigt var flugorna som surrade runt hästarnas huvuden hela tiden.

Ikväll ska dotter K till friidrotten igen. maken skjutsar dit henne så hämtar jag henne när jag kommer hem. Jag funderar på om jag ska byta om och ta en sväng i löparspåret vid IP medan dottern tränar. Vi får se vad det är för väder när jag kommer hem helt enkelt.
En liten tömkörningssväng med hästarna ska jag försöka hinna med också innan det blir alltför mörkt. De måste ju lära sig att vara utan varandra lite också. När det gäller Gullan är det nog inga större problem, men Patricia är lite känsligare när det gäller att vara ensam. Jag får helt enkelt börja med henne, så att hon är lite trött och nöjd när det är dags för henne att vara ensam en stund.

Inga kommentarer: