tisdag 17 augusti 2010

Hurra, det gick...


Att lämna respektive häst ensam i stallet alltså :) Igår kväll tog jag först ut Patricia och tömkörde henne i ungefär 15 minuter på ridvolten. Kvar i stallet stod Gullan snällt utan att protestera. Hon gnäggade några gånger, sedan återgick hon till att mumsa hö (antar jag). Sedan tog jag ut Gullan och lämnade Patricia ensam i stallet istället. Samma sak där... först lite gnäggande men sedan tyst. Tio minuter senare var vi tillbaka och Patricia såg inte ens upprörd ut :) Så skönt att man kan lämna en häst kvar i stallet. Det är så himla besvärligt med hästar som lever rövare så fort de är ensamma. Det finns ju faktiskt en överhängande risk att de skadar sig om de lever om för mycket i boxen.


Det blev en joggingrunda igår också. Jag sprang (eller lufsade rättare sagt) bara 3,5 km, men det kändes bra. Kände inte av hälsenan (som har bråkat i mer än ett år annars) eller muskelfästet i vaden (som också det har strulat i perioder). I morgon ska dottern K till friidrotten igen och då tänkte jag ta en tur i spåret igen. Om det blir 3,5 eller 4,2 km får vi se.

Inga kommentarer: