fredag 13 augusti 2010

Kvällspromenad igen

Jag och dotter K red ut på en kvällspromenad igår igen. Det var superskönt att rida ut i kvällssolen och hästarna var lugna och snälla (nästan lite slöa faktiskt). Idag kommer hovslagaren och friserar hovarna på dem också. Det är verkligen på tiden för jag räknade ut att de gått nio veckor sedan senast och hovarna växer rätt bra så här på sommaren.

Selen jag beställde igår är förstås slut på lagret, men de får in en leverans i mitten på september. Grejen var den att selarna är så stora i storlekarna att en sele i full storlek skulle bli för stor för Patricia (även om selen till viss del är justerbar) så försäljaren föreslog en i storlek cob istället. Jag mätte Patricia i morse och jämförde med de mått jag fått av försäljaren, och cob passade absolut bättre storleksmässigt, så jag får helt enkelt vänta ett tag på min körutstyrsel. Det är inte helt omöjligt att selen skulle kunna passa Gullan också (hon är ju grövre bygd oavsett om hon är fet eller ej), det är inte omöjligt.

Inga kommentarer: