fredag 27 augusti 2010

Robotstall och mysig ridtur...

Hela dagen igår satt jag och studerade ritningar för ett kostall med mjölkrobot. Det är roligt när lantbrukare vill utveckla sin verksamhet och satsa lite tycker jag. Hur som helst så är jag långt ifrån klar med granskandet. Det är hemskt mycket som ska stämma för att få till ett bra robotstall.

När jag kom hem kokade jag några majskolvar till barnen (jag hade själv ätit en rejäl lunch på jobbet så jag tog en kopp kaffe till middag istället...). efter middagen tog vi hästarna och red ut i skogen. Det blev mest skritt, men det var en del klättrande och klivande för hästarna så de fick jobba rätt bra i alla fall. Patricia har trampat till på sin ena sko så den var skev. Därför red vi bara på mjukt underlag. Mot slutet av skogsritten kunde man känna att Patricia tyckte att det var lite jobbigt att gå med skev dojja, så vi genade över stubbåkern (som är ännu lite mjukare) på vägen hem. Tänk att ha så snälla och säkra hästar att man kan sitta med helt långa tyglar och skritta lugnt över en stor stubbåker! Så snälla hästar har vi:) Kan man göra annat än älska de två fina små tjejerna?

Lycklig!!!

Inga kommentarer: