tisdag 24 augusti 2010

Första natten inne...

Dags att börja mocka igen. Hästarna fick komma in för första gången över natten i natt. De såg nöjda ut i morse när jag kom till stallet. Skönt för dem att få stå torra och sova nu. Nätter med fint väder kommer de få gå ute ett tag till tror jag, men när det ska regna får de sova inne istället. Jag gjorde inget särskilt med dem igår kväll. Bara lite borstning och kolla igenom småsår och annat.

Maken var och sprang spåret nere vid IP igår medan dotter K var på friidrott. Så när jag hade borstat hästar så tog jag ut vovvarna på en runda i skogen. Det börjar ploppa upp väldigt mycket kantareller längsmed stigarna nu. Jag hade ingen påse med mig igår så det blev ingen plockning då. Ikväll hade jag tänkt att jag och dotter K skulle ta ut hästarna på en sväng så ikväll hinns det nog inte med heller.

Bonden har nu tröskat åkern utanför vårt hus :) det innebär att man kan rida där några dagar. Hur länge beror på hur snabbt bonden kommer med med någon jordbearbetningsmaskin och förbereder för nästa sådd. Ibland kommer han efter bara ett par dagar, ibland väntar han tills våren kommer innan han gör något åt åkern. Vi får se hur det blir i år (jag hoppas på det senare naturligtvis). Kul med lite omväxling vad gäller utrymme och underlag för ridning :)

Inga kommentarer: