tisdag 10 augusti 2010

Kvällstur...

Ikväll red jag och dotter K ut på en skrittrunda. Patricia invigde sitt nya träns...

...och sitt nya schabrak :) Fint va??
Efter ridturen fick tjejerna varsin välförtjänt hötuss att mumsa på.

Se hur Patricia njuter... så söt :)

Mitt i hömiddagen fick hästarna besök av följande flygfän...
Det kändes rätt bra att vara på marken när ballongerna flög över hagen. Tänk om de kommit när vi var ute och red?? Hästarna tål rätt mycket, men ballonger som fyller på varmluft precis ovanför huvudet är ingen hit precis...
Hur som helst var det en härlig kväll med dottern och hästarna. Vovvar fick en kortare promenad och nu har jag precis fixat i ordning lunch till i morgon.
Det blir så himla dyrt att äta hämtmat varje dag. Lite svårt att ta med sig mat också, eftersom kylskåpet på jobbet alltid är knökfullt av mat, antingen färska matlådor, men även sådan mat som snart riskerar att övergå från att lyda under livsmedelslagen till att bli djurskyddsärenden istället (det är ju obefintlig ventilation i ett kylskåp... Inte bra för "djuren" som bildas i gammal mat???)
Nu fixade jag i alla fall rissallad som jag ska ta med mig imorgon. Det är gott det :)












































Inga kommentarer: