tisdag 29 november 2011

Patricias tur idag...

Patricia i vintras

Idag fick Rey stå och hojta i stallet medan jag tog en runda med Patricia på ridvolten. Idag tränades åttor i trav med fokus på spårning och noggranna vägar. Det gick riktigt bra tycker jag :) En nackdel var att Patricia just nu är ordentligt brunstig så hon var lite trött. För att inte tala om hur svårt det var att få ut Patricia från stallet. Hon ville så gärna stå kvar och pussas med Rey istället... Hoppas att brunsten går över snart.

På jobbet rullar det på som vanligt. Inget nytt om min tjänst, men förhoppningen att det ska ordna sig finns ju i alla fall. Min enhet har en hel del uppdrag på gång där det behövs mer personal än vad som finns där nu. Dessutom kommer den nya djurskyddslagen medföra en hel del ändringar i föreskrifterna vilka vår enhet brukar vara remissinstans till. Vi får hoppas att chefen kan övertyga fakultetsledningen när det gäller mer resurser till vår enhet.

Uppdraget som vår enhet har fått från regeringen innefattar framför allt försöksdjuren och lantbrukets djur. Som det är nu så är det full fokus på försöksdjuren tycker jag. Även om de är väldigt viktiga (där finns det ju sällan någon insyn utifrån) så måste vi ju även hålla löftet om lantbrukets djur. Och om vi inte får hålla kurser med fokus på lantbruksdjuren så måste vi ju göra något annat för att uppfylla vårt uppdrag, eller? Sedan syns vår enhet alldeles för lite utåt tycker jag. Få har hört talas om oss och det måste ju också ändras om det ska vara hållbart i längden. Ja, sysslolös behöver man sannerligen inte vara på mitt jobb, frågan är bara om vi kan få pengar som gör att jobbet blir gjort också... Ja, det återstår att se!

Inga kommentarer: