fredag 18 november 2011

Riktigt novemberväder...


Vi har en städerska på jobbet som gillar att odla saker. Hon frågade idag om vi ville ha brysselkål som hon odlat. Självklart vill man ju det så på lunchen gick jag, chefen och chefens hund upp till jordlotten som städerskan har och fick med oss en hel del brysselkål tillbaka till kontoret. Jag fick också ett gäng dahlia-knölar som jag ska lägga på tork i morgon. Kan bli fint i kruka till våren sedan :)

Hela dagen var det uppehåll och riktigt fint väder stundvis. Så kommer man hem så regnar det :( Jag tänkte trotsa regnet och ta ut hästarna på en sväng, men när jag kom ut för att åka och hämta dotter J vid tåget så hade det börjat regna ännu mer och dessutom börjat blåsa också. Jag håller mig inne i värmen med andra ord :( Det ger mig dåligt samvete, för varken Patricia eller Rey tycker att det är jättekul att vila från ridning. Eller, det är nog spänningen de är ute efter egentligen. Om de har någon på ryggen eller ej spelar nog mindre roll antar jag... Vi tar igen äventyren i morgon och på söndag istället :) Då blir det ridturer båda dagarna oavsett väder. Det gäller att passa på när det är ljust ute.

Jag ska hinna med och åka till styvpappa L i morgon också, så jag undrar om jag ska vara fräck nog och släpa upp dottern för en ridtur på förmiddagen. Annars får jag ta ut hästarna var och en för sig... Jag vet inte hur det blir. Det får vi se i morgon :) Ut och rida ska jag i alla fall!

Inga kommentarer: