tisdag 22 november 2011

Ah men BLÄÄÄÄ..

Säger jag om seminariet som var igår. Ett riktigt sömnpiller som inte gav ett dugg. Jo, förresten det gav en möjlighet att umgås med mina gamla kollegor och det var ju jätte roligt i alla fall :) Men som sagt, seminariet var toktråkigt verkligen, så vi gav upp framåt eftermiddagen och gick respektive åkte tillbaka till våra arbetsplatser istället. Jag fattar inte varför man måste ha en lektion i statistik på ett seminarium??? Detta är en normalfördelningskurva... är resultaten väl samlade blir normalfördelningskurvan toppig, och om resultaten är spridda blir kurvan mer plan... ÖÖÖÖÖhhh... Kan vara bra att veta kanske om man inte vet det, men spelar det någon roll över huvud taget om man ändå inte visar sina resultat i form av en normalfördelningskurva??? Nä, då tar man fram ett stolpdiagram istället, som inte heller visar något vettigt... Nej, det var verkligen inte något bra seminarium. Tur att det var gratis!

Det var ett riktigt tråkväder igår till råga på allt. Bara regn och grått. Det fortsatte hela kvällen, så hagarna blev ju sådär kul kan man ju säga... Än är det ingen katastrof, men helst ska det torka upp igen så att leran inte blir djupare.

För att pigga upp maken lite har jag beställt ett litet weekendpaket på en herrgård i krokarna. Jag hoppas att det blir ett givande dygn i lugn och ro. En liten grej som kan förgylla vardagen så här i mörkaste årstiden :) Man måste liksom hitta på lite saker ibland. Det behöver inte vara stora saker alltid. Ett biobesök kan räcka långt, men nu tyckte jag att det behövdes lite extra krut för att hoppa upp ett snäpp på lycklighetstrappan, så då blev det lite extra fin present den här gången :)

Idag blir det barnskjutsardag eftersom dotter K har aktiviteter efter skolan. jag ska försöka ta pållarna på en sväng i alla fall. Rey måste ju lära sig att bli riden med pannlampa också. Om det är hyggligt underlag på vägen (den hyvlades i helgen) så blir det träning av övergångar enligt http://qodrofenia.bloggplatsen.se/ 's recept. Mycket matnyttigt på den bloggen kan jag säga :) Superfina travisar har hon också :) Väl värt ett besök för den hästintresserade!

2 kommentarer:

L sa...

Den bloggen är så bra och såå fina hästar hon har! Jag blir så himla träningssugen, ffa nu när jag inte har någon häst att träna med :( Det är så kul när de gör framsteg, speciellt om det är något som de har svårt för

Qodrofenia med ridtravare i fokus! sa...

Det gör inget att du spånar vidare =)ger ju mig intressant läsning och andra också .Så forstätt gärna med det. Och visst är det som du säger beklagligt att det hänvisas till veterinär när det gäller foder.Det är bättre att ta kontakt med en oberoende agronom om man behöver hjälp med djurens foder tycker jag.
mvh/Q