söndag 13 november 2011

Jag har varit duktig den här veckan...

Jo, jag är rätt nöjd med min insats som hästägare den här veckan. Måndag, torsdag, lördag och söndag har båda hästarna blivit ridna. Det är ungefär vad man hinner med när ungarna ska skjutsas till och från sina aktiviteter också. När maken jobbar går tisdag och onsdag bort eftersom det är hämtning av ungar de kvällarna. I fredags var makens första lediga kväll, och då vill man inte vara en svikare och gå ut till stallet på kvällen. Då vill man ju vara med familjen :)

Igår red vi en lång sväng, och idag blev det en ridtur i skogen så att hästarna fick lyfta fötterna ordentligt. På vardagarna i veckan red jag hästarna på volten. jag försökte rida ner till ett fält i närheten med Patricia en kväll, men det var så himla knöligt där nere, så att trava där skulle riskera stukningar av hästben, så vi fick hålla oss till ridvolten helt enkelt.

Igår och idag har det varit hundkurs också. Örnie börjar arta sig och det funkar bättre och bättre under träningarna. Det kommer säkert bli ordning på honom också snart. Bra fart även denna helg alltså :)

Inte konstigt att man somnar ovaggad när man är ute i friska luften i stort sett hela dagen.

Inga kommentarer: