tisdag 29 december 2009

Mer shopping...



Tre täcken till hästarna blev det idag :) Jag kontrollerade täckestillgången i stallet för att dubbelkolla. Jag gillar att handla till hästarna, men jag tycker inte om att ha dåligt samvete för att jag har köpt något som inte behövs.
Därför blev det ett fleecetäcke var till pållarna. Estep får ett rött, Gullan får ett mörkblått och Patricia får ett Grönt :) Nu säger ni väl att killar inte ska ha rött... Men nu är det så att Estep (som är nästan svart för den som inte vet det) alltid har haft rött som sin färg, så det så!!!
Röris kom och räddade oss från vattenbristen vid ett-tiden:) Så himla skönt att kunna spola med vatten igen...
Nu har det blivit ruskigt kallt igen. SMHI varnar för -20 i vårt område, brrr!! Hästarna gillar det kalla vädret och studsar runt, bockar och galopperar i hagen :) Estep gör ju inte det just nu. Han har fått regnskållor och är därför svullen i två ben. Det har dock inte spritt sig särskilt så det ordnar sig nog inom kort hoppas jag.
Jag borde sätta upp det sista takgipset egentligen, men jag bara orkar inte. Jag och dotter K får sätta igång med det i morgon eftermiddag istället. Maken jobbar sitt sista pass i natt så han kommer inte behöva sova hela dagen i morgon, och då kan jag och dotter K sätta igång lite tidigare :)

Inga kommentarer: