lördag 26 december 2009

Det var det det...

Ännu en julafton avklarad utan några som helst bekymmer :) Barnen blev mycket glad för sina fina klappar och maten blev också bra. Varje år försöker vi hitta på någon "nyhet" på julbordet. Förra året hade vi lite annorlunda korvar på julbordet. Årets test blev stekt renkalvfilé med pepparrotscréme. Rekomenderas starkt :) Ruskigt gott var det. Hemma hos oss (precis som för många andra i vårt avlånga land) har det varit en vit jul med mycket snö. Det är första gången på mycket länge som vi fått en vit jul!

Efter en dags lugn och ro så började dagen med att jag lyckades låsa in mig i hästtransporten... När jag skulle ta ut en höbal så hörde jag det förargliga klonket när dörren till transporten slog igen bakom mig. Jag hann bara tänka... Men vad faan!!! Efter en kort stunds klurande så lyckades jag i alla fall öppna den övre luckan till frontrampen. Sedan fick jag lov att klättra ut genom luckan som sitter ungefär i huvudhöjd. Mycket smidigt och galant klängde jag mig ut (not...) och kunde sedan fortsätta med morgonsysslorna.

Svärmor kom hem framåt eftermiddagen och ökade på julklappssamlingen lite till. Vi åt upp det mesta av julmaten som var kvar och pratade en stund. Nu är bara skinkan kvar, och resterna av den blir det drömskinka av, mums!!

Ett och annat kilo har smugit sig på igen, så från och med i morgon blir det till att börja trimma sig igen. Ska bli skönt efter en mastig jul :-)

Inga kommentarer: