tisdag 22 december 2009

Snart jul..


Igår var det sista ridlektionen för terminen. Det var hoppning, så sådär särskilt jobbigt var det ju inte i alla fall. Från vårterminen kommer jag att rida på tisdagar istället för måndagar. Tyvärr blir det en annan lärare då, men man vet aldrig, hon kanske är bra hon också :-) Det rör sig trots allt bara om en termin, sedan ska jag helhjärtat satsa på Patricias utveckling.

Min plan är att få hästtransporten beiktad och godkänd. Eventuellt funderar jag på att byta ut den mot en annan modernare variant. Den jag har är förvisso fin, men den är lite mörk och luckan knarrar vilket inte underlättar för lastning av ett styck Gullan i alla fall. Ska jag försöka ta tag i ridningen så vill jag inte ha en massa strul med att hästen inte går in i transporten, eller att det är varningar vid besiktning eller så.

Om jag får någon rätsida på det hela så har jag tänkt hyra in mig i ett ridhus i närheten och rida där ett par gånger i veckan. Dessutom ska jag jobba hårt för att vi ska få köpa loss marken som stallet står på+ lite till och sedan anlägga en bättre och större ridbana med belysning. Då kan man träna där vid barmark och rida i ridhus då och då under den tiden. Sedan när det är blött och äckligt kan man åka till ridhuset istället. men det förutsätter ju att man kan åka säkert med hästtransporten. Vi får se hur jag gör med ett eventuellt byte. Det blir ett senare problem.

Inga kommentarer: