söndag 27 december 2009

Shopping...


Shoppa på nätet är fullständigt livsfarligt. Idag har jag suttit i flera timmar för att hitta ett par kängor som passar mina önskemål. Till slut hittade jag ett par som jag tror blir bra (se ovan):-)
När jag sedan ändå höll på så bestämde jag mig för att det är hög tid att införskaffa en säkerhetsväst! Helgalet att rida ut i skogen och hoppa stockar utan att ha en väst på sig! Här går jag och tjatar på dotter K hur viktigt det är med väst när man rider, så använder jag ingen själv. Fy skäms! Efter mycket klurande så kom jag fram till att den dyra västen från Kefly var den vars mått stämde bäst med min lilla(?) lekamen. Förvisso var den dyr (ungefär samma pris som dotterns), men det är ändå en billig försäkring om man skulle landa på en sten eller stubbe ute i skogen. Bryta ryggen och spara 2400 eller bli av med 2400 och få ett rejält blåmärke... Vad skulle ni välja? Det är lite lustigt vilka modeller som visar upp ridkläder. Titta på henne som bär min blivande säkerhetsväst ( eller en likadan, men i större storlek :-o )t ex. Hur många kilo hästskit orkar hon lyfta med de där trådarna till armar???

3 kommentarer:

STOCKHOLMSJENNA sa...

SV: precis så tänker jag också. Har du också en travare?

Agneta sa...

jajamensan :-) Fullständigt helamerikansk dessutom.. De där som absolut aldrig kan bli ridhästar...:-)

Ronda.blogg.se- Just nu tävling där du kan vinna helårsprenumeration på Equipage sa...

Shopping på nätet är galet farligt, vad som helst kan slinka med hem haha :P