fredag 18 december 2009

Ska bara kolla här borta lite....

... tyckte hästarna igår kväll och tog sig en tur över snötäckta vidder, helt på eget bevåg ska väl tilläggas!!! Att leta hästar i mörkret när man dessutom har lite småbråttom är lite besvärligt vill jag nog säga. Nu sprang hästarna inte så långt denna gång (tror nog att gamlingarna mest hängde på bara för att hålla ihop gruppen) och inget fanns det att äta heller. Även om man blir lite irriterad när kusarna får för sig att kolla läget på bygden så är de lite söta i alla fall tycker jag.

Slutet gott i alla fall. Gullan och Estep lät sig fångas ganska lätt och Patricia följde med hem skuttandes som löshäst på sidan om :)

Efter dotter K's ridning skottade jag vägen medan dotter K kokade pasta till middag. Tack och lov så slutade det snöa senare på kvällen så i morse var det inga problem att ta sig ner till stationen med bilen. Även om jag får ont i magen varje gång det snöar mycket på en gång (vilket innebär att vi måste skotta väldigt långt) så får jag nog säga att det verkligen är sagolikt vackert när snön ligger där sedan :)

Inga kommentarer: