torsdag 17 december 2009

8 balar hö..

Just nu är det inte läge att ta transporten för att hämta hö så det blev till att ta in höbalarna i bilen istället. Inte det mest optimala sättet att frakta hö, men vad gör man? 8 balar lyckades jag i alla fall trycka in i bilen. Så nu har jag hö så det räcker till helgen i alla fall :)
Idag skulle dotter K till stan med klassen och då behövdes det matsäck. Så 05:30 stod jag och stekte pannkakor för fullt. Jag var alltid avundsjuk på mina klasskompisar som alltid hade en massa gott i sina matsäckar, medan jag själv fick ro ihop någon macka och mjölk till mig själv. Mamsen var duktig på mycket, men just sådana saker fick man fixa själv så gott man kunde. jag har lovat mig själv att mina ungar ska ha goda matsäckar som andra ungar kan avundsjukt titta på. Av den anledningen så gjorde det inte så mycket att jag fick stå där i ottan och steka pannkakor och koka varm choklad till dotter K :-)

Däremot tycker jag att det är hög tid för ungarna att börja tvätta sina egna kläder! Den delen av jobbet hemma för faktiskt bli deras ansvar nu tycker jag! Mamsen och papsen tvättstrejkar från och med nu!!!

Inga kommentarer: