måndag 7 december 2009

Positiva klubben...

Nu har jag gått med i den. Positiva klubben alltså. Jag har härmed återupptagit mitt medlemskap i denna braiga klubb. Jag orkar helt enkelt inte sitta och sura på grund av min arbetssituation längre. Visst, jobbet är fortfarande trist, men så som det har färgat resten av min tillvaro är bara inte acceptabelt.

Jag vet inte vad som plötsligt hände??? I lördags började vi gräva för att få en kabel för elstängslet på andra sidan vägen. När vi väl lagt ner kabelröret så var det fullständigt omöjligt att få elkabeln genom röret. Så tröstlöst det kändes. Här har jag gått år ut och år in och irriterat mig på att det inte finns någon ström i staketet, och sedan när jag och maken väl lyckas få ner ett rör i backen så funkar inte det heller...!!! Jag ska verkligen tillägga att jag inte har någon annan att skylla än mig själv. Jag har så fruktansvärt svårt att få något gjort.

Hur som helst, någon gång mellan momentet, "det här funkar inte, vi får gräva upp det sabla röret igen" och "sista boxen att mocka"(eftersom jag mockade efter grävningen) så kände jag hur allt bara släppte. Plötsligt blev det ganska roligt att vara Agneta utan H igen :-)

Jag ber verkligen om ursäkt maken, jag har haft en pestig höst och jag vet att jag har varit tjurig och lättretad och det har gått ut över dig, din stackare... Huga... Inte nog med att maken delar hem med en "klimakteriekossa"(inte riktigt än, men i alla fall). Snart har han inte bara en, utan två tonårsdöttrar att dras med också.. Kan inte vara lätt att vara man i vårt hem inte :-)

För att återgå till kabelröret så grävde maken upp det igen igår, drog igenom matarkabeln och sedan grävde vi ner röret igen. Då gick det bra i alla fall. När vi ändå höll på så grävde vi ner en likadan kabel (denna gång drog vi igenom kabeln innan vi grävde ner röret) till den andra hagen. Det gör att vi kan ha elagregatet på husväggen istället och slipper dessutom skarvsladden till elagregatet :-) Nu ska jag bara fixa någon typ av snabbkopplingar så att man lätt kan byta kabel utefter vilken hage man ska använda.
ETT STEG FRAMÅT MOT DET PERFEKTA STALLET!!!
I kväll är det ridning på ridskolan igen. Jag har bestämt mig för att fortsätta en termin till. Sedan kör jag bara hemma efter det. Förhoppningsvis har vi fått till en större ridbana hemma då som vi kan utnyttja bättre än den vi har nu.
Just det... Vi tog hem de sista gipsskivorna och OSB-skivorna i helgen, så nu har vi inget svintungt kvar att handla på bygghandeln i alla fall. Sedan att vi på något sätt ska få upp skivorna till övervåningen blir ju en pärs, men vi har insett att vi hellre spacklar mycket än att försöka få upp skivorna i stora delar. Det går framåt även på den fronten ser ni :-)

Inga kommentarer: