måndag 21 december 2009

Snö, snö, snö...

Mängder med snö har det kommit. Igår fick vi lov att skotta två gånger för att hålla undan snömängderna. Nu verkar det som om det blir lugnt i några dagar i alla fall.

Här på jobbet är det dödstyst eftersom de flesta har gått på semester. Jag bara längtar tills på onsdag då jag får slippa åka till jobbet för ett tag. Det blir inte många knop gjorda såhär på slutet av året. Nu ska vi dessutom flytta in i "stora" huset efter nyår så det mesta av mina grejor ligger i flyttkartonger. Det ska bli skönt att få eget rum efter ett år av trångboddhet med tre andra kollegor. Jag har inte något emot att sitta i grupp, men jag har märkt att jag drar mig för att ringa samtal när det är folk i rummet. Dels vill man ju inte störa de andra och dels känns det konstigt när någon annan "lyssnar" på samtalet. Förhoppningsvis blir det lättare att ringa folk när jag är själv i rummet (det var det när jag jobbade på kommunen i alla fall).

Men nu vill jag bara bli ledig och få en lugn och mysig jul med min familj. Det ser jag fram emot :-)

Inga kommentarer: