måndag 4 januari 2010

Guldstjärna..

Däckfirman jag fixade nya däck hos idag får stjärna i kanten för sitt uppträdande och goda service. Efter mycket om och men så ordnade jag i alla fall med nya däck till min lilla bil. Inte gratis inte, men behövligt minst sagt. Får man bredsladd i 20 km/h så är det hög tid att byta däck... Dagens däckköp började med ett samtal med den vanliga däckfirman om nya däck. Trots att jag upprepade storleken på däcken tre gånger så missuppfattades mina krav i alla fall... Killen på däckfirman sade att de minsann hade mina däck hemma. Väl framme på däckfirman så visade det sig förstås att däckkillen hört fel och att de inte hade rätt däck hemma... Just sånt slarv slipper jag gärna... Vidare till en annan däckfirma som inte heller hade mina däck hemma, men som kunde ta hem om jag ville. Efter att jag konstaterat att dessa däck skulle kosta lite drygt 2500 kr styck(!!!!) så tackade jag för mig och åkte till nästa ställe.

Där var det service som gällde i första hand :) Visst, denna däckkille (eller farbror...) hade inte heller rätt storlek hemma, men han ringde runt till sina kollegor på andra firmor runt omkring (samma däckkedja förstås) och hjälpte mig att hitta rätt. 15 minuter senare stod min bil upphissad och däckbyte pågick för fullt :) Mycket nöjd med servicen, så ska det se ut :)

Nu ikväll skulle dotter K rida stor häst för första gången var det tänkt. Allt tydde på att hon skulle rida på min gamla tid, men tydligen skulle hon rida en timme tidigare vilket gjorde att hon missade första lektionen. Lite surt eftersom jag har talat med ridskolechefen flera gånger och inget har sagts om någon annan ridtid... Jaja, det får bli nästa gång som blir första för dottern istället. Shit happens!

I morgon ska jag ringa till veterinären då Gullan inte beter sig normalt. Hon verkar ovanligt trött i benen, och lägger sig ner i boxen istället för att börja äta sitt hö. Dessutom har hon haft lite koliktendenser i omgångar. Även i hagen ligger hon gärna ner ganska ofta. Vi måste kolla upp det innan det blir värre! Ingen höjdarsituation vill jag nog påstå!

Inga kommentarer: