fredag 29 januari 2010

Yes, yes, yes!!!

Idag gick solen upp 08:01 och kommer att gå ner 16:00! Äntligen börjar det röra på sig :)
I morse snöade det igen. Det räcker nu! Vi har fått snö så att vi klarar oss för några vintrar nu känns det som. Jag längtar efter våren! Ja, jag vet att det fortfarande är vintermånader kvar, men vad tusan...

I morse var det en sån där tjafsmorgon igen. Jag kan bara inte förstå att det ska vara så besvärligt att komma överens om vem som ska låsa dörren när vi ska iväg. Jag hade startat bilen för att värma upp den innan vi skulle iväg. Min dörrnyckel hänger på samma knippa som bilnyckeln så därför bad jag att någon av barnen skulle låsa istället. Då blev det gnäll över vem som ska låsa dörren. Dotter K's nycklar hade hamnat långt ner i hennes väska och dotter J's nycklar låg kvar på övervåningen. Jaha, ja, då står de två illbattingarna där och tjatar på varandra om vem som ska låsa dörrj....eln! Men vad i helsike!!! Jag tror jag skickar ungarna på studiebesök till haiti eller något så att de lär sig att sluta tjafsa om skitsaker!

Ytterligare ett I-landsproblem lyssnade jag till igår när jag var på väg hem från jobbet. Ett gäng damer (något äldre än jag själv) satt och beklagade sig över att tåget var 5 minuter försenat, och att de minsann ville hem efter en lång dag på arbetet. Jovisst, vem vill inte hem, men är 5 minuter på väg hem något att störa sig på???

När sedan konduktören kom så hade någon i sällskapet den humoristiska inställningen (not!!) att säga till konduktören att han minsann kunde betala dem istället för att de skulle behöva betala honom för biljetten. Ja, tåget hade ju inte hållit tidtabellen!! Sedan var det ett himla gnällande om sena tåg hela resan tills de skulle av. Ibland har man ju lust att tala om för folk att om det inte passar så kan man ju gå då!!! Det är för bövelen inte konduktörens fel att en växel på bangården har frusit fast!

Tusan vad gnälligt det är ibland!

Inga kommentarer: