onsdag 13 januari 2010

Det gick bra...

Igår alltså :-) Eller bra och bra förresten... Jag fick en häst som jag inte riktigt trivdes med och övningarna som vi gjorde för den nya läraren gav typ nada...!!! men det var ju första lektionen för nya läraren så det blir kanske bättre sedan. Jag hoppas det i alla fall för annars är det närmare 6000 pix i sjön om man säger så. Gruppen verkar mycket trevlig i alla fall. Alla var snälla, vänliga, pratglada och inga översittartyper alls :-) Annars brukar det alltid finnas någon som tycker sig vara megamycket bättre på allt än alla andra.

Idag har det rullat på ganska bra tycker jag. Jag fixade allt jag planerat att göra på jobbet idag, utan några stoppklossar i form av papper som saknas eller något annat störande moment. Det var skönt det, för då kunde jag jaga hotell inför Aachenresan i sommar en stund :) Jag hittade några förslag som vi tänkte titta närmare på. Ja, så har jag ju haft lite tid över till bloggen också förstås :)

Jag har letat efter idéer när det gäller att effektivisera mitt arbete (eftersom jag så lätt blir uttråkad av mitt jobb...) och hittade igår en liten förteckning över hur man kan organisera sin dag på jobbet. Denna lilla förteckning (5 punkter) har jag gått efter idag, och jag tycker faktiskt att det har funkat bra idag :) Man mår så mycket bättre på jobbet om man känner att man får något gjort. Inte för att jag troligtvis någonsin kommer tycka att det är kul att gå till jobbet (alltså det här jobbet), men det blir i alla fall lite drägligare när man väl är där!

Ikväll har jag lovat mig själv att jag ska ta ut Patricia på en sväng. Om vi går eller om jag rider har jag inte bestämt än, men ut ska vi i mörkret och kylan i alla fall. Väst på blir det idag!!!!

Vi hörs...

Inga kommentarer: