söndag 17 januari 2010

Engagerad i helgen...

Men givetvis inte med det jag borde.. dvs bredspackla väggar :/ Ja, det blev i alla fall inköp av hästmat på granngården igår och hämtning av hö idag. Jag tog hästtransporten för att hämta hö. Det var lite smånervöst då ladugården som höet förvaras i ligger i en svacka. Det blir således lite spännande att ta sig upp ur svackan igen med fylld hästtransport och snöigt underlag. Jag hämtade bara 20 balar idag för säkerhets skull, och bilen tvekade inte en sekund när vi tuggade oss upp för backen vid ladugården :)

Jag skrittade ut både lördag och söndag :) Det var riktigt härligt, även om Patricia var rätt spänd och tittig. Trots det så gick hon förbi alla läskiga saker utan att några större övertalningskampanjer behövdes. Hon är fin min lilla travare :-)

Estep fick en välbehövlig omgång med gummiskrapa och borste igår kväll. En stor mängd regnskålleangripen päls försvann i och med det. Estep var mycket nöjd med behandlingen och stod som ett ljus hela tiden. Några omgångar till med samma behandling behövs innan han är fri från sin hudåkomma, men det är på gång i alla fall. Det bästa hade varit att bada hela kusen, men att bada en häst när det är minusgrader är ingen höjdare.

En bra helg har det varit i alla fall!

Inga kommentarer: