torsdag 7 januari 2010

Fin dag idag...

I morse stod termometern på humana -6 grader när jag masade mig ut till stallet :) Vattenkopparna i stallet hade tinat, men bottenpluggarna till vattenrören (de som ska ploppa ur för att inte rören ska spricka om det fryser) satt på sniskan så de fick jag täta om och skruva fast igen. Sedan kunde jag nöjd släppa på vattnet igen.

Igår kväll gav jag hästarna vatten i hink som jag hängde upp i boxarna. Esteps vattenhink ställde jag på golvet, för han välter ju inte hinkar (tänkte jag...!!!). I morse var hela främre delen av boxen blöt av vatten!!! Jag som trodde att jag kunde lita på Estep!!! nu blev det inga större katastrofer men lite tyngre att mocka blev det ju i alla fall:/

Efter hundmatsköp på Granngården gick jag en promenad med vovvarna och njöt av det fina vädret :) Så gött!!!

1 kommentar:

Ronda.blogg.se- Just nu tävling där du kan vinna helårsprenumeration på Equipage sa...

Sv: VAd roligt att du följer bloggen, uppskattas jättemycket! :D Tack för länken, dock är det Tretorn Advance som jag är ute efter :) Tack ändå! :P