tisdag 19 januari 2010

Klart..

Lönesamtal idag.. Chefen har en god uppfattning om mig som person tycker jag. Jag körde ärlighetsvarianten, för jag tror inte att det lönar sig i längden att påstå att jag jobbar mer eller är bättre än jag egentligen gör/är. Jag talade också om att jag inte kan ha jättemånga ärenden igång samtidigt eftersom jag blir blockerad då (härdsmälta i hjärnan...). Mina synpunkter skrevs ned och även chefens uppfattning om mig, som för övrigt var mycket positiv (vilket är jättekul) och hyggligt överensstämmande med min bild av mig själv som arbetare och kollega :) Bland annat att jag var en lugn och trygg person i alla lägen (Ha... utanpå ja!!) som försvarar de som är annorlunda (syftade till ett försvarstal jag hade om en kollega som förvisso är mycket annorlunda, men oerhört kunnig och därför inte förtjänar prat bakom ryggen).

Några siffror nämndes inte vid det här mötet, men det pratades om en gissning på 3% i snitt över enheten + den buffert som finns för de som varit anställda hela förra året. Chefen har inte fått reda på summan som står till förfogande än. Hur som helst så var det ca 3% höjning som jag räknade med att begära, så om det blir så så blir jag nöjd. Jag talade om vilka planer jag har för året också bara för att visa att jag vill framåt. Även om de planerna i så fall hör till nästa lönerevision så tyckte jag att det kunde vara bra för chefen att veta.

Jag lämnade över mina skriftliga kommentarer till lönekriterierna också om ifall att...

Nu väntas löneförslag om ca två veckor. Vi får väl hoppas att det blir ett positivt besked. Om inte så får man väl trycka på lite mer till nästa lönesamtal i så fall.

2 kommentarer:

STOCKHOLMSJENNA sa...

SV: haha, tycker du inte det är normalt så borde du tycka det nu. Min häst får nya sår, stora som små, varannan dag. Och så har det varit sen jag fick honom (han fick stå själv i en hage i 1 år och under det året var vi skadefria). Vi har kollat både hagar och boxar, men inget där. Sen har han ju alltid skadat sig när han går ihop med andra, oavsett vilekn hage eller stall vi stått på.
Och han går med många andra hästar och han är en riktig bråkstake. Stallägaren hade sett hur han muckade gräl med en annan häst igår, sen hörde hon hur det bråkades och typ 30 min senare upptäckte jag det där såret.

Sabina borenius - Satsningen som juniorryttare- bloggen för ryttare och häst sa...

Hoppas du blir nöjd med lönen :) Jag ska ha mitt första lönesamtal i hela mitt liv snart och är fullkomligt livrädd, har ingen aning om vad man ska säga haha :P