måndag 11 januari 2010

Back to work


Nu var den sköna julledigheten slut. Riktigt trögt att komma upp i morse, men väl i stallet klockan kvart i sex så piggnade jag till i alla fall.

I fredags vaccinerades hästarna, så nu har vi hållit tidsintervallet ytterligare ett år. Gullan mår mycket bättre nu när hon får lite mera mat och får låna Patricias ylletäcke när hon är inomhus. Äntligen har hon återgått till sitt normala jag igen :)

I lördags gav tryckgivaren till vattnet upp igen. Denna gång gick det inte att skrämma igång den igen :( Så en helg utan vatten och en söndagkväll med dusch i stallet (0 grader och en mycket liten varmvattenberedare... brrrr....) fick det bli. Idag ska i alla fall rörmokarn komma och byta ut tryckgivaren så att vi får vatten igen. Det blir skönt!

Ja, så till jobbet då! Nu har min avdelning flyttat till nya lokaler och jag har fått eget rum att gona in mig i :) Det är inte så tokigt ska jag säga. Så fort jag fått igång datorn och kopplat sladdarna rätt så fick jag arbetsro direkt och kunde ta tag i mina ärenden som legat och grott över julen. Det kändes ruskigt bra! Även om jag inte tyckte att jag blev störd av mina rumskamrater förut så märker jag nu att jag nog blev det trots allt ändå. Framförallt det där med att ringa folk när andra hör har varit ett riktigt problem märker jag nu :)
Ikväll är det ridning för dottern och sedan myskväll med sambon framför dumburken hoppas jag. Det förstås... Vi måste bredspackla vårt sovrum också... Jaja, det blir tid för det också denna vecka tror jag :)

Inga kommentarer: