tisdag 2 februari 2010

Tiden går...


I lördags hämtade jag hästarnas nya täcken. Framförallt Estep såg ut som en liten lakritsdoppad marsipanbakelse i sitt knallröda täcke. Det var fina täcken som satt jättebra på hästarna. Annars är det lite riskabelt att köpa täcken (och andra saker också förstås) på nätet, för man vet aldrig om man måste sätta sig och sy in halsöppningen eller något det första man gör när man får hem täckena. Men som sagt, den här gången gick det vägen :) Dotter K fick lite ridkläder som beställdes samtidigt.

Jag och dotter K var i färgaffären och tittade efter tapeter till dotter K's rum i lördags också. Efter ungefär en timmes letande kom dottern fram till att hon ville ha vit tapet (med något lite silvrigt mönster) på tre väggar och en fondvägg i rosa metalic på den fjärde väggen. Inte den färgen jag skulle ha valt, men det är ju dotter K's rum, så då får hon vad hon vill ha! Det blir nog fint när det blir klart :)

Dotter J fick en ny vinterjacka som hon verkligen gjort sig förtjänt av. Hon klagar ta mig tusan aldrig över någonting. Nu har hon gått hela vintern med en jacka som varit säkert två nummer för liten. Dotter K skulle aldrig drömma om att stå ut med samma behandling. Vi får se till att dotter J får en riktigt fin ommålning/tapetsering av sitt rum när vi är klara med vårt och dotter K's rum.

Ikväll är det ridning för mig. Förhoppningsvis får jag någon annan häst att rida denna gång. Det blir inte kul att rida om man inte ens är svettig när man kommer ur sadeln efter en timmes lektion.

Inga kommentarer: