måndag 22 februari 2010

Hemma idag...

Tunnelbanan går sådär lite som den vill. Det lokala pendeltåget går med halvtimmestrafik (eventuellt) och makens bil vägrade starta i morse (konstigt när det var ca -25 grader inatt...) och jag var gråtfärdig!!! Så jag bestämde mig för att stanna hemma istället för att åka till jobbet. Chefen var förstående (delvis på grund av att min kollega, som bor ett par stationer norrut från mig, hade hamnat i samma dilemma) och låter mig få en arbetsdag i alla fall då jag kan läsa igenom remissen för den kommande djurskyddslagen (den nya alltså). Utöver det ska jag leta intressanta organisationer som kan behöva information om vårt arbete. Tack så mycket chefen :)

Jag skjutsade barnen till skolan och åkte sedan ner till byn och införskaffade ett nytt batteri till makens bil.

För en liten stund sedan var jag ute i stallet för att kolla vattnet där. En vattenkopp har frusit förstås... Grrr!!! Jag öppnade dörren till sadelkammaren (där det finns ett element) och till foderkammaren (där finns det en frostvakt) så nu håller jag tummarna för att de två värmekällorna ska räcka till för att tina upp vattnet. Annars får jag ta till drastiska åtgärder genom att sätta på torkskåpet i stallet också. Det är bara det att jag inte kan ha på det samtidigt som värmaren sitter i makens bil, för då går huvudsäkringen (av någon mystisk anledning...).

Japp, så började min dag, hur började er dag?

Och syrran... Jag ska leta upp en fyrhjuling!!! Trots att vi har en trädgårdstraktor så underlättar det nog om man slipper byta ut klippaggregatet till snöplog varje vinter (eller hur brorsan...) Någon som har ett tips på en stark fyrhjuling under 30.000 spänn? Ingen idé att köpa en som är lika svag som trädgårdstraktorn (17 Hk) menar jag...

1 kommentar:

Unknown sa...

Jag funderar på en snöslunga till traktorn...