tisdag 23 februari 2010

Det är något fel när...

man kommer ut på morgonen och tycker att det är varmt och termometern visar -12 grader??? I morse var det så hemma hos mig.

Lokaltrafiken i hela länet går katastrofdåligt så man vet aldrig riktigt när man kommer hem. Det lokala tåget går bara en gång i timmen. Mellan några stationer är det tydligen strömlöst också för närvarande vilket innebär att man får lov att ta buss en bit också. Utöver det så går tunnelbanan sådär halvdåligt också. Förvisso är det värre för dem som bor söderut än oss som bor norrut, men i alla fall... Jag har lust att bara vara hemma resten av veckan tills det har blivit rätsida på eländet igen. Jag har nog aldrig varit med om maken till strul!!! Jag får röra mig mot hemmet snart så kanske jag är hemma vid sjutiden i alla fall.
Någon ridning på ridskolan blir det inte för mig i alla fall idag. Jag har helt enkelt ingen lust. Jovisst, jag förlorar en del pengar på det, men så får det bli. Den nya ridläraren jag har är väl snäll och sådär, men jag tycker inte att jag lär mig något. Det var skillnad förut, när man kom hem dyngsvettig från ridningen varje gång efter att ha fått slita som en liten tok för att få till en bra form, en bra sits, en bra väg osv. osv. Jag har flera gånger denna termin talat om för den nuvarande ridläraren att jag har en dålig sits som måste tränas mer. Inte ett pip om att jag ska sträcka på mig eller liknande har yppats denna termin. Då känns det lite surt... Jag behöver kraven och tjatet för att komma framåt i ridningen, och det får jag inte nu tycker jag.

Dotter K har också ledsnat på ridskolan. Hon tycker inte att det är så roligt att rida stor häst utan rider hellre Gullan säger hon. Jag tror väl att det delvis beror på att den nya gruppen inte har samma sammanhållning som den tidigare gruppen hon red i. Hur som helst så får hon rida denna termin ut, men sedan blir det Gullan för hela slanten :) Det är ju tur att det inte är tvärt om... Att det var roligare på ridskolan än att gå ut och busa i skogen med Gullan!

1 kommentar:

STOCKHOLMSJENNA sa...

SV: Åh min häst var min favorit tidning när jag var yngre. Har fortfarande kvar några tidningar här hemma tror jag. Minns att jag också alltid satt på ridskolan klubbis och läste Min Häst tidningarna varje gång jag var där.
Jga vet att hästmagazinet har en Mulleserie med per tidning. Så nu får jag nöja mig med det :)