fredag 19 februari 2010

Intervjuer...

Två dagar i rad har jag och chefen grillat hugade spekulanter till några tjänster som utlysts på vår avdelning. Det är ganska kul att se hur folk reagerar på konstiga frågor man ställer. Vissa klarar det utmärkt andra blir helt ställda. En fråga jag brukar ställa är - Om du var en hund, vilken ras skulle du då vara? Först brukar de sökande bli helt ställda, men efter en liten stund så lättar stämningen upp och de kan då jämföra sig med någon hundras. Eftersom mitt jobb handlar om djur (för den som inte vet det redan) så är de som söker jobb oftast rätt hemma på olika hundraser avseende temperament osv. Det är dessutom ganska lustigt att det stämmer så bra :)

En av våra handläggare sade vid intervjun att hon kunde jämföra sig med en Cocker Spaniel, dvs oftast trygg och snäll, men ett vasst bett ligger inte alltför långt inne om det behövs. Denna tjej har ett mycket vänligt sätt tills hon känner sig tvungen att fräsa ifrån ordentligt. En annan tyckte att Border Collie stämde bra överens med beskrivningen av henne. Det stämde väldigt bra också även om hon inte var så följsam som man kan tänka sig att en Border Collie är.

Nu är som sagt två intervjuer klara, men tre till ska grillas innan vi bestämmer oss.

Igår hann jag ut med Patricia en sväng efter middagen. Både hon och jag uppskattade träningspasset. Den hästen kan trilskas ganska bra när det börjar bli jobbigt, men om man är noga med att berömma henne så fort hon försöker jobba på på rätt sätt så blir hon jättenöjd och kämpar ännu hårdare för att få ytterligare beröm :) Hon är så söt, min lilla travare :) Igår blev det en uppvärmningsrunda på vägen och sedan avslutade vi med höga-lyft-träning i djupsnön. Skitjobbigt var det för Patricia som inte riktigt har de musklerna som behövs för denna övning, så det blev bara några varv i skritt och trav innan jag hoppade av och skrittade av henne gåendes istället.

Idag är det skitväder i hela stan så jag vet inte om jag kommer ut ikväll. Jag hoppas det, men vi får se :)

Inga kommentarer: