måndag 15 februari 2010

Just nu...

Skulle det kännas finfint med ett ridhus :) Jag tycker att någon i krokarna skulle kunna få för sig att bygga ett som jag kan få låna då och då.
Igår tränade dotter K lydnad med ett styck olydig Gullan. Det gick ganska bra på slutet, men hon försöker gärna komma undan om hon kan. Efter ett varv i klätterbacken och ca 15 minuters lydnadsträning var Gullan ganska svettig. Det vore nog bra att klippa henne tror jag. Jag menar, det var ju inget direkt hårt träningspass egentligen.

Ca 100 kilo bort från magen skulle inte heller sitta fel. Kanske får jag ta tag i det hela och ta henne på en skrittur när dotter K inte hinner rida. Gullan måste verkligen ner i vikt, och när ändå Patricia ska ridas så kan man ju fortsätta med häst nummer två efteråt. Ikväll blir det ingen ridning tror jag. Dotter K ska till ridskolan och det brukar vara jag som hämtar henne därifrån. Sedan är det makens första lediga dag idag, så då kan det ju vara mysigt att umgås lite med honom också :)

Förutom lydnadsträning med Gullan så fick Patricia en genomkörare också (inte så allvarligt som det låter dock...) Man märker att hon är bra stel i sidorna just nu. Då skulle det inte sitta fel med det där ridhuset i alla fall. Det finns nämligen ingenstans där jag kan träna volter med henne. Lite skänkelvikning öppnor och slutor kan man få till på vägen, men det räcker ju inte riktigt till för en stel travare.

De snöbelagda fälten runt omkring är antingen åkrar (som jag inte rider på) eller fält som ägs av en person som troligtvis inte är villig att låna ut frusna snöbelagda fält till någon ridintresserad (jag har inte ens vågat fråga). Jag respekterar markägarens önskemål, men det skulle vara rätt trevligt att kunna låna en bit av fältet nu när det är fruset och snötäckt.

Ja, jag får invänta en ordentlig väldränerad ridbana som jag skulle kunna ploga upp på vintern istället :)

Inga kommentarer: