söndag 21 februari 2010

Mör...

Idag har jag spenderat ca 4 timmar åt att skotta snö! Solen värmde och det var ett fantastiskt väder. Jag hade gett ganska mycket för att få ta Patricia på en vintrig ridtur istället, men snön måste bort så det var inte mycket att göra åt den saken. Ca 700 kvadratmeter snötäckt väg och parkering har jag skottat idag! Utöver det kroppsarbetet var jag tvungen att åka och hämta hö också. Jag orkade bara hämta ett lass idag, så jag får upprepa bedriften på onsdag eller så istället. Inte så roligt att hämta hö i kolmörker, men det kan inte hjälpas.. Kroppen säger ifrån helt enkelt.

Hur som helst så försvann den fina solen på eftermiddagen och något vitt j....a elände började singla ner från skyn igen... grrrr!!! Det enda jag kunde göra var att hoppas att det skulle sluta snöa snart, vilket det tack och lov gjorde till slut:)

1 kommentar:

Viveka sa...

Köp en fyrhjuling med snöplog, det går i racerfart och är dessutom roligt, familjen kommer att slåss om att skotta snö i fortsättningen.