måndag 31 januari 2011

jaha ja...

Någon vidare uppdatering blev det ju inte i helgen förstås, men så kan det vara ibland.

Nu har i alla fall en ny vecka börjat, och det är direkt tillbaka i gamla spår. Jag jobbar vidare med allt detta papperstjafs som krävs inom en statlig förvaltning. Vi måste ju visa att vi är värda de pengar som vi "stjäl" från skattebetalarna. Det torde ge lite godare samvete om vi slapp hålla på och skriva en massa redovisningar hit och dit om HUR vi gör saker och istället faktiskt få tid att GÖRA dessa saker... Skitirriterande rent ut sagt! Men nu är det som det är och det är bara att köpa läget, så jag fortsätter redovisa HUR jag ska göra saker istället för att ägna tid åt att faktiskt GÖRA dessa saker.

Vad har nu hänt i helgen då??? Jo, en styck schäfervalp föddes den 27/1 och vi har blivit meddelade att hunden Örnie (som han ska heta) är frisk och har öron, tår och svans i rätt antal :) Så om inget drastiskt händer så kommer en liten valp hem till oss om ca 8 veckor. Det ska bli kul med en liten vappe igen, trots att det är ganska mycket jobb med en sådan.

I lördags hälsade jag på styvpappa L och fick en god lunch som vanligt. Därefter åkte jag förbi K-rauta och införskaffade dörrfoder som jag sedan på söndagen fick lov att byta till golvsocklar, som var det jag egentligen skulle ha... Ibland har man inte hjärnan med sig helt enkelt.

Jag upptäckte att Gullan har börjat fälla, så jag tänkte ta mig an henne ikväll och försöka få bort en del päls med hjälp av gummiskrapan. Det är bättre att pälsen hamnar på stallgolvet än i täcket tänker jag... Dessutom tycker hon nog att det blir väldigt skönt att bli av med lite lös päls. Vem vet, kanske kan man ana hur mycket hon har gått ner i vikt om man får bort lite av det där pälsburret hon har. Visst, Gullan har absolut gått ner ganska ordentligt, men med så mycket päls så är det lite svårt att se ordentligt. Patricia har inte börjat fälla ännu, men hon ska också få en borstning ikväll hade jag tänkt.

Nej, nu måste jag göra ett sista ryck innan det är dags att åka hem för dagen.

Ha det :-)

Inga kommentarer: