torsdag 6 januari 2011

Snöstorm...

Idag har det varit snöstorm här. Ungefär 15 cm snö kom det innan vädergudarna ansåg att det kunde vara nog. Jag ringde till grannen och bad honom ploga ända fram till vår parkering idag för att få bort lite vallar och för att få ner snömängden som har byggts upp på vägen. För i framtiden någon gång, när detta snöelände börjar smälta, så är det bra om det inte ligger så mycket snö på vägen (det blir så svårkört när man måste köra i blaskig snögegga).

Hästarna reds inte idag av naturkatastrofala skäl. Förr fanns det inget väder som stoppade ridturen, men numera är jag lite mer bekväm av mig (och sedan har jag ingen mamma som står där med blåslampan heller).

Jag tog vovvarna på en sväng nu i kväll, och se på tusan... det var vindstilla och stjärnklart! Inte riktigt vad man väntade sig en sån här dag.

Nu är det snart dags för nattning av pållar och sedan slötittande på filmen Chocolat :-) Jag har sett den tidigare, men gillar den och ser den gärna igen.

Inga kommentarer: