onsdag 12 januari 2011

Det går sin gilla gång det här...

I morse var det skolstart för barnen. Uppe med tuppen var de båda två, så jag behövde inte tjata alltför mycket faktiskt. det är skönt när det är så för jag har noll stubin på morgonen. På jobbet har det varit möten på förmiddagen, sedan en rejäl lunch. Konstigt att man kan vara så seg när man har ätit. Därför passar jag på och bloggar lite innan hjärnan kan kopplas på igen efter allt smältande av mat.

Hovis har varit ute och skott hästarna idag. Jag tror att jag meddelade för sent att hästarna skulle ha skor med fyra brodd nu istället för två. Jag hoppas att hovis listade ut det själv, annars får jag stå ut med två brodd i varje sko vintern ut i alla fall. Nu är det snorhalt ute oavsett hur många broddar man än har på hästen, så det får kanske bli en viloperiod igen nu ett tag kanske. Det är i sådana här lägen som det skulle vara finfint med ett ridhus kan jag tycka :-)

Näpp, dags snart för eftermiddagsfika, så det är bäst att påbörja lite handläggning så att jag får det gjort idag också...

Inga kommentarer: